Welkom Gio. - Reisverslag uit Shanghai, China van Brenda & Arie Pijl - WaarBenJij.nu Welkom Gio. - Reisverslag uit Shanghai, China van Brenda & Arie Pijl - WaarBenJij.nu

Welkom Gio.

Door: Brenda, Arie en Buffel

Blijf op de hoogte en volg Brenda & Arie

16 Oktober 2007 | China, Shanghai

Eindelijk is het dan zover, we hebben een hondje erbij en zijn naam is Gio (inderdaad van Giovanni van Bronckhorst). Na 3 jaar China ben ik persoonlijk verrast dat het nu pas is gebeurd want een ieder die Brenda een beetje kent weet dat ze wel heel erg gek is met honden en katten. Gelukkig realiseert Brenda zich dat in een land als China honden en katten slecht behandeld worden en dat het onmogelijk is om ze allemaal te redden maar het is niet altijd even gemakkelijk.Overigens heeft dit land een serieus probleem als het op mensenrechten aankomt dus laat staan als het om dieren gaat maar dit terzijde.

Onze overburen hebben of beter gezegd hadden sinds een paar maanden een nieuw hondje, echter als ze er niet waren dan lieten ze het hondje gewoon achter en moest hij zich maar redden. Aangezien hun woning tegenover ons hun tweede woning is en zij het meeste van de tijd ergens anders bivakkeren was het hondje dus wel erg vaak alleen. Het gevolg was al snel dat Bren bij regelmaat wat voer neerzette en het beestje een beetje begon te verzorgen bij de buren op het erf. Dat ging allemaal best redelijk tot het hondje de weg naar onze tuin had gevonden en gezellig voor de terras deur ging zitten om met Buffel te spelen. Dit was teveel van het goede en al gauw was het hondje voor 4 dagen bij ons te gast. Na deze 4 dagen kwam de baas hem weer ophalen en dat ging Bren toch wel heel erg aan het hart met als gevolg dat ze een brief heeft laten vertalen in het Chinees waarin hartverscheurend gevraagd werd of ze het hondje niet wilde overdragen aan ons. Zelfs een Chinees moet een traan gelaten hebben bij deze brief helemaal als hij de moeite had genomen om de foto’s en filmpjes die erbij zaten op CD te bekijken.

Gio is nu een week of 3 bij ons en dat was niet helemaal lekker gepland want Brenda is in die periode 2 weken naar NL geweest en kon ik dus oppassen. Gelukkig was ik 1 week vrij dus had ik wel wat extra tijd. De dag dat Brenda thuis kwam ging het meteen mis, ’s avonds tijdens het wandelen dacht Gio "wat ligt daar dan op straat??" dat bleek dus een slangetje te zijn die hem in zijn neus beet. Dat was best even schrikken want het eerste wat je denkt is dat de slang giftig is en dat het wel eens afgelopen zou kunnen zijn. Gio werd ook akelig rustig maar na een telefoongesprek met de dierenarts waren we al wat rustiger want die vertelde dat er niet veel giftige slangen in Shanghai voorkomen en dat zolang het tandvlees maar niet verkleurde het allemaal wel mee zou vallen. Wel moest de zwelling gekoeld worden en dat heeft Brenda dan ook zeer liefdevol gedaan. Omdat Gio niets aan zijn neus kon hebben (hij gilde alles bij elkaar) heeft Brenda 2 uur lang ijsblokjes laten smelten en die laten druppen op zijn neus. Toen ging het al wat beter en nu is alles weer goed met hem.

Ron en Pieke zijn afgelopen zondag weer vertrokken naar NL na een verblijf van 2 weken in China. Ron had al vele malen toegezegd naar China te komen maar het was er nog nooit van gekomen. Eindelijk hadden ze dus de knoop doorgehakt en ik geloof niet dat ze er spijt van hebben gehad.

Ron heeft uiteraard een vergelijkend waren onderzoek gedaan wat bij hem inhoudt dat er veel kroegen bezocht moesten worden. Voor diegene die Ron niet kennen: Ron is de eigenaar van Café de Kierewiet op het Caterplein in Apeldoorn. Het gevolg was wel dat er bij regelmaat uitgeslapen werd met weer tot gevolg dat er wat kostbare toeristentijd is verloren gegaan. Dat is dan meteen een mooi excuus om nog eens terug te komen.

Het laatste verhaal op deze site kwam van Bali en ik kan bevestigen dat, wat jullie ongetwijfeld al wel bedacht hadden, we een heerlijke vakantie gehad hebben. Op 13 augustus hebben Bren en ik onze trouwdag gevierd en hebben we genoten van het meest romantische diner wat we ooit gehad hebben. Dit had ik georganiseerd in de week dat Brenda er nog niet was en dat was goed gelukt al zeg ik het zelf. We zaten vlak aan zee met een geweldig uitzicht en afgezonderd van alle andere tafeltjes en natuurlijk met privé bediening. Bren heeft een krab naar binnen gewerkt en ik heb het maar gewoon bij bief gehouden. Een ander hoogtepunt deze keer was toch wel een dagje rijden op een gehuurde Harley. Onze mazzel was dat we dag ervoor een lokale Harley beroemdheid ontmoet hadden en die bood direct aan om mee te gaan. Dat het inderdaad een lokale beroemdheid was bleek wel toen we de motor op gingen halen en vertelden dat we nog even op Adi moesten wachten. De man achter de balie (op Bali ha ha) viel bijna van zijn stoel af toen we bevestigden dat het inderdaad om Adi uit Sanur ging.

Het was heerlijk om weer eens een dagje op een echte motor te rijden en wat ook helemaal geweldig was is dat ik aan het einde van de dag met wat lokale vrienden ben gaan rijden. Voor hen is een Harley een droom en dat zal het ook altijd wel blijven gezien het kleine beetje geld waar ze van rond moeten komen. Ik heb ze ook allemaal een rondje laten rijden (eigen risico was gelukkig maar 100 Euro) en dat viel in goede aarde, figuurlijk gezien dan. Ik heb zelden mensen zo blij gezien. Voor de rest was het een vakantie van lekker genieten en het volgende reisje Bali staat gepland van 5 – 13 Januari. Als het dan een beetje meezit kunnen we de handtekening zetten onder de koopakte van onze grond die we gaan kopen op Bali. Ja inderdaad jullie lezen het goed; weer een logeerplek erbij voor de trouwe lezers!! De bedoeling is dat er tussen nu en 5 jaar een heerlijk huisje staat waar we uiteindelijk oud in gaan worden.

Helaas is er ook minder nieuws en dat is dat het met mijn vader niet echt goed gaat. Om die reden ben ik in september een paar daagjes in NL geweest en Brenda heeft tijdens haar vakantie van 26 september tot 10 oktober ook bijna elke dag pa en ma opgezocht. In november ga ik wat langer en wel van 16 – 26 november dit combineer ik dan met werk maar voornaamste reden is toch mijn vader.

Dat was het voor nu.

Groetjes van Brenda, Arie, Buffel en Gio.

  • 16 Oktober 2007 - 08:33

    Daan:

    gefeliciteerd met gio,

    en euh.. leuk zo'n tweede vakantie huisje!!;)

    liefs daan

  • 16 Oktober 2007 - 08:53

    Francisca:

    Leuk om wat weer te lezen van jullie.Zo te zien gaat alles geweldig met jullie.Wat een leuk hondje is Gio.Wel weer gezellig voor buffel en ook voor jullie natuurlijk.En super leuk jullie tweede huisje straks op balie.Veel plezier met jullie aanwinst.
    Veel liefs Francisca Rene en Luca en
    KALOU

  • 16 Oktober 2007 - 08:56

    Melanie:

    nou met een beetje fantasie is het net een duitse herder hij ziet er wel dotterig uit wat een schatje!!!

  • 16 Oktober 2007 - 13:27

    Frits & Sylvia:

    Aardig hondje,wordt hij nog groter of blijft die zo. Denk je eraan dat zondag de beslissing valt in de F1 .Zodra ik de poster heb van het voetbalteam stuur ik er een op

    de gr .frits

  • 16 Oktober 2007 - 15:20

    Marian:

    Da's effe balie, een huis bouwen op Bali.....Ik had het stiekem al wel gehoord, maar natuurlijk toch gefeliciteerd. De nieuwe aanwist vind ik schattig!! Maar ook dat was mij al "ter ore" gekomen. Liefs, jullie(schoon)zus. P.S. Ha, ha Rut, nou ben ik eindelijk een keer eerder met een berichtje schrijven dan jij.....

  • 19 Oktober 2007 - 09:46

    Bea En Cees:

    Leuk hondje. Heel sociaal om dat beestje een GOED adres te geven.
    Goed idee zo'n 2e huisje.......prachtig! Ook een leuke achtertuin zie ik op de foto;)
    Groeten uit Apeldoorn.

  • 29 Oktober 2007 - 10:20

    Toety:

    Lieve Arie

    Gisteren avond kreeg ik het trieste bericht dat je vader is overleden.
    Langs deze weg wil ik jou, Brenda en je familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.

    veel liefs Toety

  • 30 Oktober 2007 - 19:13

    Harold En Sandra:

    Arie en Brenda

    Wesley heeft ons gisteren het slechte nieuws verteld en wij wensen jullie en de rest van de familie veel sterkte toe in deze zware en moeilijke tijd.

    Harold Sandra en Daisy

  • 03 December 2007 - 17:30

    Tonny Latupeirissa:

    Hee Arie,
    Your are a lover not a player hahhaha geweldig die verassing mooiste nog het hartje op de grond.
    Nooit achter jou gezocht is meer iets voor mij.
    En hoe zit dat met bali?Waar heb je grond gekocht(sanur?)word je ook al een beetje Indo aduuhh...

    Trouwens mijn Pa is ook niet de makkelijkste maar ze doen het toch voor jouw bestwil( in hun ogen)dus we gaan het ze niet kwalijk nemen,Ok.

    Groetjes aan Brenda,Buf en Gio

    Tonny en Sara

  • 06 December 2007 - 20:56

    Pieke:

    Ha lieve Arie en Brenda,

    Nu al weer 2 mnd thuis en we missen China.
    We hebben het echt heerlijk gehad bij jullie en hebben zat redenen om terug te komen.
    En we hebben idd niet alles gezien, maar we komen zeker terug!!!
    Wie weet om een kroeg te beginnen.
    Je weet maar nooit!

    Jammer Arie dat ik je niet meer gezien heb je laatste bezoek in Nederland, maar ook dat is een goed excuus om naar Shanghai of Bali te gaan.

    Dikke kus Pieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2008

Still Alive and Kicking

30 April 2008

Eén ding is zeker.........

30 Januari 2008

Sneeuw in Shanghai

06 December 2007

Pa

16 Oktober 2007

Welkom Gio.
Brenda & Arie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 161734

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2004 - 01 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: