Buffel - Reisverslag uit Shanghai, China van Brenda & Arie Pijl - WaarBenJij.nu Buffel - Reisverslag uit Shanghai, China van Brenda & Arie Pijl - WaarBenJij.nu

Buffel

Door: Brenda, Arie en Buffel

Blijf op de hoogte en volg Brenda & Arie

07 Juni 2007 | China, Shanghai

Een berichtje van Buffel.

Zoals de meeste wel weten heb ik sinds december vorig jaar dunne poep. Vorige week vonden mijn baasjes het genoeg geweest na ongeveer vijf maanden dokteren. Het enige wat ze nog konden doen was mij zielig en alleen achter laten in het ziekenhuis maar ook hier hebben de ziekenhuizen voor dieren sterren en ik kwam dan op een drie sterren kamer met airco ze noemen het ook wel VIP want alleen het beste is goed genoeg voor mij Mijn vrouwtje kwam dan ook twee keer per dag langs om mij uit te laten en om mij eten en gezelschap te geven. Mijn geluk was dat ze bij de kennel/ ziekenhuis een veld hebben waar je lekker kan rennen en waar ik heerlijk in het gras kon liggen. We hebben zelfs nog getraind en wat bleek: ik was het nog niet helemaal verleerd. Met de conditie die ik nu heb had ik het wel eens moeilijk maar vind je het gek als je al vijf kilo lichter bent vanwege alle poep ellende. Afgelopen vrijdag was het dan zover en mocht ik naar huis het weekend ging het nog niet helemaal goed maar ik krijg ook zoveel medicijnen dat daar een hond nog ziek van zou worden. Gisteren waren mijn baasjes heel erg blij met wat ik er uit gooide. Ik hoor ze altijd cijfers geven over mijn poep en de laatste tijd zat ik dichter bij de nul dan bij de tien. Vandaag kreeg ik een cijfer 6 voor mijn poep en daar hangt dan nu ook de vlag voor uit.

Een dikke lik en poot van mij Buffel en het woord aan mijn baasjes.

Met de baasjes gaat het verder prima, Buffel z’n poeperitus is natuurlijk wel vervelend en beheerst redelijk ons doen en laten maar we weten gelukkig nog wel tijd te vinden om leuke dingen te doen. Eind april ben ik in NL geweest en heb daar een paar heerlijke en met name gezellige dagen gehad. Koninginnedag was als vanouds gezellig maar wat ik niet wist is dat Prinsennacht een echt fenomeen geworden is, ongelofelijk wat was het druk! Een beetje te druk want je kon nergens meer fatsoenlijk staan en sommige kroegen waren dan ook zo verstandig geweest om geen mensen meer toe te laten. Wat ik ook mee heb gemaakt is de ontknoping van de Nederlandse voetbal competitie die dit jaar wel heel erg spannend was. Hans was zo sportief om mee te gaan naar de Kierewiet en dat had hij beter niet kunnen doen want als je toch Ajax of AZ fan bent dan had je het die dag wel heel erg slecht. Gelukkig voor mij bleven Ajax en Louis van Gaal (wat een slechte verliezer is die man) met lege handen staan wat nog enige voldoening gaf na een dramatisch seizoen van Feijenoord. Dat dreigt overiges volgend jaar niet veel beter te worden met het huidige bestuur en als ik de media moet geloven zal het ook niet veel beter gaan zolang mede-Apeldoorner Peter Bosz iets bij Feijenoord te vertellen heeft. Wat ik wel een goede ontwikkeling vind is dat Adriaanse gelukkig "nee" heeft gezegd en dat ze nu in gesprek zijn met van Marwijk. Kijk gerust nog eens terug in onze verhalen want ik had bij de aanstelling van Erwin al gemeld dat ik hem een slechte keuze vond misschien moeten ze voor mij maar een plekje vrijmaken in het bestuur van Feijenoord.....

De week in Dubai was heerlijk, zon zee en strand dus wat wil je nog meer. Het is absoluut het overwegen waard om daar eens lekker op vakantie te gaan maar zoek dan wel een goedkoper hotel uit. Het leven zelf is niet duurder dan in Shanghai alleen wij zaten in een belachelijk duur hotel en voor hetzelfde geld hadden we ook 3 weken naar Bali gekund. We hebben een ochtendje op de quad in de woestijn gescheurd en wie was er weer de enige vrouw (die alle mannen er uitscheurde) natuurlijk was dat Brenda!! Als goed toerist zijn we ook een dag met een dubbeldekker bus cabrio de stad rond geweest en het voordeel daarvan is dat je alle bezienswaardigheden in één keer te zien krijgt. Je moet je bedenken dat er 60 jaar geleden alleen nog maar tenten stonden in Dubai dus erg veel historische gebouwen zijn er simpelweg niet. Dubai is overigens op dit moment één grote bouwput maar wat wil je als de doelstelling is om in 5 jaar tijd van 1,2 miljoen naar 6 miljoen mensen te groeien.

Voor de rest is het dus achter Buf aanrennen en genieten van ons huis, het weer, de motor, de quad en het allerbelangrijkste .... van elkaar.

Deze keer weer aardig wat nieuwe foto’s.

Groeten vanuit Shanghai, Brenda, Arie & Buffel.

  • 07 Juni 2007 - 16:31

    Cees:

    Hallo Brenda en Arie, jammer dat ik je gemist heb in Apeldoorn Arie.
    Fijn dat het weer beter gaat met Buffel (kan trouwens aardig schrijven)en goed te lezen dat het met jullie ook prima gaat.

    Heel veel gezondheid en geluk.

    Groetjes,
    Bea & Cees

  • 07 Juni 2007 - 20:30

    Daan:

    hoi hoi

    gelukkig dat het iets beter met buf gaat,

    eef 'm een dikke knuffel van mij

    liefs daan

  • 11 Juni 2007 - 18:35

    Superrob:

    Hallo daar,

    Is het geen goed idee in het kader van de werk verschaffing om een chinees in te huren die de hele dag de poep van buf opruimt ? Leuke foto's weer maar wie staat er op die foto met die slippers, da's toch niet arie ?

    Zie jullie over een paar maandjes.

  • 12 Juni 2007 - 10:14

    Francisca:

    hoi daar in het verre china,

    Fijn dat het nog steeds zo goed gaat met jullie en natuurlijk met buffel.Leuke foto's van jullie.Hopelijk komt er gauw weer een berichtje.

    groetjes francisca

  • 17 Juni 2007 - 10:53

    Frits:

    zijn weer leuke foto's.Zie dat jullie goed weer hadden tijdens de vakantie.Wij zijn ook net een weekje naar Ameland geweest.Schitterend weer.Ik hoop dat het dit jaar wat beter gaat met feijenoord want het is echt niet prettig met al die 020 in de winkel.

    de gr.frits

  • 05 Augustus 2007 - 22:05

    Toety:

    Hoi hoi
    Ben blij dat het met buf weer wat beter gaat. Nog ff en dan komen de markiesjes eraan. Fijn dat ze persoonlijk gebracht kunnen worden he. Veel plezier bren met wes en juud.
    groetjes en een knuffel voor buffel

  • 07 Augustus 2007 - 12:49

    Wilma:

    Hallo Brenda hier dan ook een berichtje van mij.
    De kids zijn onderweg naar jullie.
    Wij hopen dat ze bij jullie een leuke tijd zullen hebben maar dat kan niet anders.
    Ik heb van Toety gehoord wat je allemaal van plan bent.
    Ik vind het geweldig.
    Ik wens Jullie ook een fijne tijd op Bali
    Wij horen vast van Wes en Juud hoe de reis is geweest.

    De hartelijke groeten

    Wilma, de mams van Judy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2008

Still Alive and Kicking

30 April 2008

Eén ding is zeker.........

30 Januari 2008

Sneeuw in Shanghai

06 December 2007

Pa

16 Oktober 2007

Welkom Gio.
Brenda & Arie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 161844

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2004 - 01 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: