Zomer vakantie 2007 - Reisverslag uit Shanghai, China van Brenda & Arie Pijl - WaarBenJij.nu Zomer vakantie 2007 - Reisverslag uit Shanghai, China van Brenda & Arie Pijl - WaarBenJij.nu

Zomer vakantie 2007

Door: Brenda, Arie en Buffel

Blijf op de hoogte en volg Brenda & Arie

08 Augustus 2007 | China, Shanghai

Dit jaar hebben we een beetje bijzondere/ rare vakantie. De Chinese overheid heeft m.b.t. de belasting wetgeving de regels wat veranderd en om daar geen last van te hebben moet ik 31 aaneengesloten dagen het land uit. In eerste instantie dacht ik om dan een weekje in Hong Kong te gaan werken, vervolgens een weekje naar Nederland en dan 2 weken samen met Bren naar Bali. Aangezien dat dan toch wel heel veel vliegen zou worden bedacht ik me dat ik ook eigenlijk wel helemaal gek was want alle collega’s en dan met name die in Nederland pakken gewoon 4 weken vakantie of het nu druk is of niet.

Dus heb ik de plannen enigszins gewijzigd en heb ik wel inmiddels een week in Hong Kong gewerkt maar ben daarna lekker naar Bali vertrokken, en waarom is dat nu raar zul je zeggen, het rare is dus dat ik hier zonder Brenda zit en dat zij pas zondag komt.

Brenda is wel het weekend mee geweest naar Hong Kong en daar hebben we echt een heel leuk weekend gehad, veel van de stad gezien en lekker veel schik gehad. Ook hebben we naar mijn mening één van de mooiste foto’s van ons tweeën geschoten met op de achtergrond de skyline van Hong Kong.

Menigeen zal ervan dromen om eens lekker zonder vrouw op vakantie te gaan en bij sommigen begrijp ik dat ook wel maar ik kan je melden dat ik anders in elkaar zit en het best wel saai vind. Tuurlijk heb ik inmiddels een nieuw stamkroegie ontdekt waar veel Australiërs komen die toch wel heel veel gemakkelijker in de aanspraak zijn dan andere nationaliteiten inclusief de Hollanders, of beter gezegd; met name de Hollanders. Menig Hollander die hier zit blijkt hier al vaker geweest te zijn en vind dat reuze belangrijk om te vertellen. Nu zijn wij hier in de afgelopen 3 jaar ook al 4 keer geweest (en ik zelfs een 5e keer in Jakarta voor werk) dus met andere woorden als ik dan antwoord dat sinds ik in China woon hier al 5 keer geweest ben valt hun bek dus dicht en draaien sommigen zich zelfs gewoon om. Nu vind ik het allemaal niet zo heel interessant om iedereen maar te vertellen hoe vaak je ergens al geweest bent en bla bla bla maar het is wel leuk om zulke types stil te krijgen.

Even een minpuntje over Australiërs; toevallig stond er deze week iets op internet over het feit dat overgewicht in Australië een serieus probleem aan het worden is en ik kan dat absoluut bevestigen. Als je hier bij het hotel aan het zwembad ligt dan zie je de één na de ander voorbij waggelen.

Alleen op Bali en wat doe je dan zoal? Uiteraard, en dat zal voor niemand een verrassing zijn, heel veel bier drinken. Alleen al daarom is het maar goed dat Bren er vanaf komende zondag bij is anders zou ik tonnetje rond en met een dubbele lever hier het land uitwaggelen na een periode van bijna 4 weken. Om mezelf een beetje te beschermen las ik om de 2 dagen een rustdag in en dan ga ik niet uit, uiteraard drink ik dan wel mijn einde dag biertje maar ga daarna lekker slapen. Is dat nu alles wat ik doe nee gelukkig niet, ik heb hier een brommertje en ik vind het heerlijk om daar een beetje op rond te crossen. Voor zo’n brommertje heb je een internationaal rijbewijs nodig en aangezien die maar een jaar geldig zijn en alleen in Nederland te verkrijgen is dat voor mij wat lastig. De andere optie is een lokaal rijbewijs te halen en dat heb ik vandaag gedaan. Uiteraard gewoon op de brommert (zonder rijbewijs dus) naar het politiebureau maar daar keek verder niemand raar van op. Alles bij elkaar ging het best wel snel, in dit soort landen heerst toch een hele bureaucratie dus ik was blij verrast dat ik met 1,5 uur weer buiten stond in het trotse bezit van een Indonesisch rijbewijs wat overigens maar 1 maand geldig is.

Tijdens het wachten stond er een Oostenrijker naast me en natuurlijk raakten we in gesprek. Nu heb ik, om heel eerlijk te zijn, een zwaar onterecht vooroordeel als het op Oostenrijkers aan komt maar helaas dat is nu eenmaal zo en dat moet ik zeker na vandaag toch echt bij gaan stellen. De jongen vertelde dat hij 2 maanden met een vriend op Bali zou verblijven. Dat klinkt nog allemaal goed en 2 jongens onder elkaar kunnen zich hier prima vermaken. Toen het gesprek wat verder ging vertelde hij alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat zijn vriend vanaf zijn schouders verlamd is en dus in een rolstoel zit en 24 uur per dag verzorging nodig heeft. Die verzorging was nu eindelijk gearriveerd en de afgelopen 10 dagen had hij dus voor zijn vriend gezorgd en weer alsof dit de normaalste zaak van de wereld is. Ik werd echt even stil en kon alleen maar melden dat ik erg veel waardering voor hem had en dat dit toch wel hele echte en bijzondere vriendschap is. Helaas kreeg hij zijn rijbewijs eerder uitgereikt en heb ik hem verder niet meer gesproken maar wat zijn er gelukkig toch ook nog hele goede personen op deze wereld.

Na het avontuur op het politiebureau nog even naar de lokale kapper en ik hoop niet dat er al teveel rare ziektes in kapsalons kunnen voorkomen want dan heb ik die na vandaag zeker. Een beetje ranzig tentje maar wat wil je voor 80 Eurocentjes. Hij heeft me keurig geschoren en dat is weer makkelijk voor Bren want dan hoeft zij het tijdens de vakantie niet te doen.

Brenda en ik bellen een keer of wat per dag (wat is Skype toch een geweldige uitvinding) en zo te horen verveeld ze zich niet maar heeft ze wel erg veel zin in de vakantie. Vandaag zijn Wesley en vriendin aangekomen in Shanghai om op Buffel te komen passen en zondag komt Bren dan deze kant op. Voor diegene die niet weten wie Wesley is, Wesley is de zoon van Harold en Toety. Maandag kunnen we dan samen onze trouwdag vieren en dat gaat wel iets speciaals worden. Om de hele vakantie dan toch nog maar wat vreemder te maken vlieg ik op 27 augustus naar Hong Kong en op 28 augustus door naar Shanghai en Brenda vliegt op 28 augustus via Singapore naar Shanghai waar ze dezelfde dag aankomt.

Zo meer heb ik niet te zeveren en wens ik jullie allen het allerbeste toe vanaf een heerlijk zonnig paradijselijk Bali.

Arie (en een beetje Bren en Buf).

NB: ik heb voor 2 jaar bijgetekend dus we blijven tot eind 2009 in China. Dit is goed nieuws voor een ieder die toegezegd heeft deze kant op te komen maar daar nog niet aan toe gekomen zijn. Nu hebben ze dus nog 2 jaar om zelf het lekkere leventje wat wij in Shanghai hebben te ervaren............

  • 08 Augustus 2007 - 09:39

    Rut:

    Leuk om weer wat van jullie te horen! Hier gaat ook alles goed. Ben net terug van twee weken vakantie. Nu nog even werken en daarna nog een weekje mountainbiken in Limburg. Een hele fijne vakantie nog! Groetjes

  • 08 Augustus 2007 - 12:15

    Heidi En Henk:

    wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben in China,wij wensen jullie en hele fijne en zonnige vakantie toe,stuur ook eens een beetje zon naar ons toe hier wil het niet vlotten met de zon ja alles of helemaal niets.Geniet van de vakantie en van elkaar groetjes

  • 08 Augustus 2007 - 13:12

    Daan:

    hey daar!!

    alles goed hier,ben er net weer van een super vakantie in turkije!!
    leuk om weer wat te horen!!
    wens jullie super veel plezier op bali!

    groetjes daan

    p.s alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag en misschien kom ik wel in 2009 voor de derde keer na shanghai...




  • 08 Augustus 2007 - 19:54

    Superrob:

    Hallo daar. Misschien is het een leuk idee dat je ook meteen even je vrachtwagen rijbewijs haalt daar, kun je mooi in je vakantie bijklussen als bus chauffeur. Een mooi verhaal weer en zeker ook mooie plaatjes. Ik hoop dat jullie er alweer zijn als wij komen, zou jammer zijn als we jullie dan niet zouden zien. We komen 4 sept die kant op. Veel plezier op de brommert !

  • 09 Augustus 2007 - 07:41

    Marijke:

    Ja Arie, ken je het liedje nog?
    Een man weet pas wat ie mist als ze er niet is......
    Maar nog even volhouden, dan is Brenda er ook weer en kunnen jullie heerlijk gaan genieten van een welverdiende vakantie. Wat een vervelende regels hebben ze toch daar in China, verplicht een maand op vakantie!!
    Heb je trouwens nog iets meegekregen van de aardbeving? Volgens de berichten heeft Bali daar ook last van gehad?
    Nou veel plezier en geniet van de vakantie.

  • 09 Augustus 2007 - 18:11

    Frits En Sylvia:

    Foto's zijn weer mooi en zo te lezen heb je niet echt een slecht leven.Jullie hebben gelijk om er zo van te genieten.Veel plezier en o ja Feijenoord wordt inderdaad kampioen,ik heb al op de Coolsingel gestaan 2 weken geleden.

    de gr.frits

  • 10 Augustus 2007 - 20:08

    Toety:

    Is ook wat, om zonder brennie op vakantie te zijn. Tijd gaat snel dus nog ff. Lekker jullie trouwdag vieren en met z'n 2en nog genieten van Bali. Wes en Juudje hebben het al geweldig bij bren en buffel, dus dat komt ook wel goed.
    En ik maak dus ook nog een kansje om een keer jullie kant op te komen.
    Idd weer leuke foto's.

    alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag. en veel plezier met z'n 2tjes.

    liefs toety

  • 11 Augustus 2007 - 06:52

    Arie:

    Onze oppassers houden ook een site bij, kijk gerust eens op:
    juudenwes.waarbenjij.nu

  • 13 Augustus 2007 - 09:20

    Melanie:

    gefeliciteerd met jullie trouwdag wacht even haal even het gevoel van het varen op de sloep naar boven heeeeeeeerlijk was dat.
    ik kan zeggen dat ik jullie op dit moment toch een klein beetje benijd 31 dagen aaneengesloten op verplichtte vakantie jaja wie wil dat nou niet!!!
    nou ik zou zo zeggen geniet er lekker van en van elkaar.

    groetjes van Ron, Melanie, Nick, Kevin, Arco en Duco

  • 13 Augustus 2007 - 16:34

    Juudenwes Shanghai:

    hallo hallo..

    Wij willen jullie nog een leuke, gezellige en romantische trouwdag wensen.

    hier in julie huisje gaat alles naar wens. vandaag was ons dagje rustig Buffel voor het eerst op onze kamer geslapen geen probleem. heb even dat bankje wat op jullie kamer stond gepakt maar slaapt met deze warmte toch liever op de grond. Moné of hoe je haar naam ook schrijft hebben we vandaag ook kennis mee gemaakt ze was al vroeg klaar met alles dus toen zijn we een rondje over de compound wezen lopen met buf.
    daarna zijn we even een planning gaan maken van wat we deze komende 2 weken nog allemaal willen zien.

    we zijn 's avonds even naar century park geweest en daar even wat kiekjes gemaakt. toen zijn we met de metro door gegaan naar de bund en nanjing road om nog wat kiekjes te maken nog even snel een big mac naar binnen geschoven en toen met de metro weer naar huis.
    lekker in de stoel gezakt en filmpje aangezet dat was ons dagje wel zown beetje.

    nog even een vraagje hoelang duurt het voor de auto weer terug is van de garage auto is nog niet terug en zijn brommertje staat er ook nog.

    nou hele fijne dag nog groetjes juud, wes en een knuf van buf

  • 15 Augustus 2007 - 14:59

    Harold B:

    hoi luitjes, ten eerste gefeliciteerd met jullie trouwdag had het moeten weten, de datum maar ja je kent mij heb nooit veel contact maar denk wel aan jullie hartelijk bedankt dat die jongens daar mogen zitten dit meen ik echt.ik hoop dat jullie daar ook een fijne tijd hebben lekker met zijn tweetjes in de zon en toch niet alleen,nietmeer, hoop dat je je de eerste week toch ook wel vermaakt hebt he luitjes de groeten wou toch ook efen een keer iets schrijven haroldenderest

  • 26 Augustus 2007 - 10:05

    Yvonne:

    Hallo, zomaar even naar jullie site geklikt omdat jullie ook bij de site van hanneke en natuurlijk juud en wesley staan. Ik ben de tante van judy . Als ik jullie verhalen zo lees dan maak je nog eens wat mee. Leuk om te lezen! Nou de groetjes van Yvonne

  • 29 Augustus 2007 - 20:00

    Hannie:

    zit de vakantie er al weer op ik neem aan dat jullie het wel naar je zin hebben gehad. En dan tot 2009 in china hebben we nog een keer de kans om aan te komen we gaan in ieder geval weer flink sparen want ik wil natuurlijk wel weer het e.e.a. meenemen uit china. Ik ga jullie snel weer bellen.

    Groetjes Fam. Purwadi

  • 20 September 2007 - 12:24

    Superrob:

    Gefeliciteeeeeeerd !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2008

Still Alive and Kicking

30 April 2008

Eén ding is zeker.........

30 Januari 2008

Sneeuw in Shanghai

06 December 2007

Pa

16 Oktober 2007

Welkom Gio.
Brenda & Arie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 161790

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2004 - 01 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: